Beharangozó

Kisbabát vársz?

Szeretnéd magad a várandósság alatt, a szüléskor és a gyermekágy idején egy magyar dúla segítségére bízni? Jó lenne valaki, aki itt Salzburgban, magyarul tud Téged erre a csodálatos utazásra elkísérni? Èdesanyád, növéred, legjobb barátnöd messze vannak és a kérdéseidet, aggodalmaidat nem szeretnéd a pároddal megosztani? Itt vagyok, írj, hívj, beszélgessünk!
Magamról: Mühlmann Zsuzsi vagyok, három nagylány édesanyja, dúla. Találkozz velem, és rögtön tudni fogod, hogy én vagyok-e az, akinek a segítségére szükséged van.

2020-11-16

Ìgy tudok segíteni a szülésed alatt

Sajnos ameddig a korona szabályok vannak érvényben, az alábbi pontok csak abban az esetben érvényesek, ha a partnered nem tartana Veled a szülöszobára. Ha mégis úgy döntenél, hogy az én támogatásomat kéred, ne tétovázz, hívj, írj, megbeszéljük! 


·       Mentálisan támogatlak, pozitív visszajelzéseket adok, bátorítalak, erösítelek.

·       Objektiv információnyújtással segítek döntések meghozatalában, amennyiben elbizonytalanodnál, de anélkül, hogy a véleményemet Rád eröltetném

·       Igyekszem támogatni a közted, a partnered és a kórházi személyzet közötti kommunikációt – szükség esetén fordítok is.

·       A szülés egész ideje alatt melleted maradok – nem fog lejárni az ügyeletem, nem jön helyettem más, új ember.

·       Ha szeretnéd, segítek a környezetet szebbé, kényelmesebbé, otthonosabbá tenni, lesz velem aromagyertya, illóolajpárologtató, ha kívánod, zenét is hallgathatunk.

·       Ha arra lenne szükséged, veled hallgatok. Csak a jelenlétemmel támogatlak.

·       Ha kívánod, masszázsolajjal enyhítem a fájdalmaid, ha borogatásra van szükséged, azt is elkészítem. Szívesen megmutatom a mozdulatokat a partnerednek is, hogy ö is aktívan támogatni tudjon a vajúdás alatt.

·       Ha az édesapa is jelen van a szülöszobában, öt is támogatom és bátorítom ha aggódna értetek – hiszen a feladatom a család kísérése.

·       Ha úgy szeretnéd, az aranyórában is mellettetek maradok, segítek az elsö mellretételnél.

 

 

A tapasztalat azt bizonyítja, hogy a dúlával kísért szüléseknél minél több személyre szabott figyelmet és gondoskodást kap egy nő a vajúdás, szülés és a gyermekágy nagyon érzékeny időszaka alatt, annál természetesebben és könnyebben alakul ki a kötődése, a jó kapcsolata a babával, annál inkább érezheti kompetensnek magát. (Marshall H. Klaus, M.D.: Mothering the Mother; Addison-Wesley Publishing Company 1993)